AKTUALİTE

HER TELDEN NİTELİKLİ PAYLAŞIMLAR

YGS Şu Cevapsız Sorular Yüzünden İptal Edilmelidir.

Posted by aktualite Nisan 7, 2011

http://burakseo.files.wordpress.com/2011/04/ygs-iptal4.jpg?w=605

YGS Kesinlikle  İptal edilmelidir.

Çünkü ;

1-Geçen yılki KPSS Kopya skandalı yüzünden sözde güvenlik önlemleri doğrultusunda bu sene ilk kez kişiye özel şifre verilerek herkes sadece kendi sonuçlarını öğrenebilecek ? Geçen senelerde biz tanıdıklarımızın sonuçlarını TC Kimlik numarasını girerek öğrenebiliyorduk mesela.Bu uygulama şaibeyi arttırmayacak mı ?

2-Gene güvenlik gerekçesi ile bu sene kişiye özel fotoğraflı kitapçık verilerek 1.700.000 kişiye 1.700.000 kitapçık verilmiştir.Bu da 1.700.000 cevap anahtarı demektir.Bu kadar çeşit kitapçık türetmek – geçen yıl 10 çeşitti – imkansızdır.Bunu yapmak içinde çeşitli şifreleme yöntemleri kullanmışlar ve çuvallamışlardır.Şifrelemelerin ortaya çıkması ile güya herkesin kitapçığını internette açtık dediler ama görüldü ki hiç bir karalama ve kişi adı olmadan sadece numaralı kitapçık yayınlanmıştır.Yani kişiye özel kitapçık demek kişiye özel iltimas şüphesini doğurmuştur.

3-Güvenlik gerekçesi ile yüzük,küpe,saat,anahtarlık,kalem  v.s. hiç bir eşya ile girilmeyecek – görevliler bile ev ve araba anahtarlarını nereye bırakacaklarını bilememişlerdir ) dendiği halde bu sene türbanlı adaylara da izin verilmiş,kulaklarına bakılmamıştır pek çok yerde.Ya küpede bir şey varsa ?

4- 7 Okulda sadece bayan adayların girmesi nedir ? Hani bilgisayar okulları belirliyordu ? Manuel yapıldıysa sorularla ilgili bir şey yapılması da mümkün hale gelmemişmidir ?

5-Neden basına özel şifrelenmiş kitapçık verilmiştir ?  Bu sadece ÖSYM Başkanının Meteksan görevlilerinin acemiliği ve işgüzarlığı açıklaması kadar basit ve kabul edilebilir bir gerekçemidir ?

6-Şifreleme iddialarının gerçekliği.3-4 çeşit şifreleme yapıldığı ÖSYM Başkanının böyle bir şey yok demesine rağmen ortaya çıkmıştır.Bu kadar çeşit kitapçık türetmek için bir algoritma uygulanmıştır ancak bu şifrelemelerin sızdırılmış olabileceği şüphesi giderilememiştir.Kitapçıkları açtık,sadece basına verilen kitapçıkta böyle bir şey yapılmış denmesine rağmen pek çok yapılan incelemedeki kitapçıklarda da böyle bir uygulama olduğu görülmüştür.

7-Algoritma sızdırıldı iddiaları ayyuka çıkmıştır.

Dünkü gazetelere yansıyan o kadar çok bilgi vardı ki, bunlardan birisi de Sabah’ın iç sayfalarının kaybolan “algoritma sızdırıldı” iddiası ağır basıyor başlıklı haberdi. Her ne kadar ÖSYM Başkanı Demir, şifreleme ve algoritma benzeri uygulama söz konusu değil dese de, Sabah’a konuşan soruşturma ekibinde yer alan bir yetkili, ÖSYM’nin algoritmasının dışarıdan çıplak gözle görülmesinin mümkün olmadığını söylemiş ve eklemiş: Kitapçıklar hazırlanırken çok az sayıda teknik ekip tarafından bilinen algoritma kullanılıyor.
Gelişmeler bu algoritmanın dışarı sızdırıldığını gösteriyor…
Aynı şekilde sınav kitapçıklarının basıldığı matbaanın yetkilisi de soruların bir algoritma çerçevesinde kitapçıklara dağıtıldığını ve kapalı bir ortamda basıldığını söyledi. Yani ortada bir algoritma yani şifre var ama dışarı nasıl sızdırıldı ya da daha önceden kim nasıl bunu öğrendi? İşte cevabı aranan en önemli sorulardan birisi de bu!..

8-Bu sene ilk kez sorularda uygulanan yöntem adaletsizlik getirmiştir.Cevap şıkları küçükten büyüğe veya büyükten küçüğe sıralanıyorken,bu sene karışık yapılmıştır.

9-Aynı şekilde soruların ağırlık ve konu dağılımında da yeni bir uygulama mağduriyet yaratmıştır.Mesela ; bir öğrenci Matematikte basit bir konudan basit bir soru ile başlarken,diğer öğrenci zor bir konudan zor bir soru ile başlamıştır.Zorlanan öğrenci hem zaman kaybetmiş hem de daha sınavın başında morali bozulmuştur.Pek çok öğrenci zorlandığı matematik sorularında diğer testlere geçmiş,tekrar dönerim dediği halde zaman kaybından dönememiştir.

10-Çok ciddi iddia.Sınavdan 1-2 gün önce bazı dersanelerin – cemaatin dersaneleri – öğrencilerine Mod-Medyan yöntemini öğrettikleri ve bu konunun pek çok yerde ”Mod Medyan’a bakın” şeklinde geçtiği görülmüştür.Mesela çok takip edilen forumlarda bu görülmüştür.

http://www.frmtr.com/ygs-ve-lysye-hazirlik/3986585-buyrun-ygsden-1-gun-once-gelen-mod-medyan-mesaji.html

Seçenekleri kaydırarak doğru eşleşmeyi bulmaya yarayan yöntem “mod medyan” sınavdan birkaç gün önce bazı forum sitelerinde gündeme getirilmişti

25 Mart’ta  www.frmtr.comda bir kullanıcı “rüyamda gördüm mod-medyan” başlığıyla “arkadaşlar mod nedir medyan nedir nasıl bulunur?” diyor. 26 Mart’ta ise www.donanimhaber.comda “YGS/LYS-Mod-Medyan” başlığı altında bir kullanıcı “nedir bu konu?” diyor.  Google’da da ‘mod medyan’ sınav öncesi en çok aranan terimler arasında.

“YGS’de mod medyan çıkacak haberiniz olsun“ diye mail trafiği olmuş. Konudan haberdar olanlar mod medyan kavramının ne anlama geldiğini hemen anlamış. Ama bu kavramı ilk kez duyanlar, sınava bir gün kala ders çalışmak olmaz, bırakın o soruyu da cevaplamayalım diye fazla kaale almamışlar.

BAZI KENTLERDE PATLAMA!
Şimdi sanal ortamda dolaşan iddialara bakılırsa, bu konudan haberdar çok kişi olmuş. Ne kadarı doğru, ne kadarı abartı elbette bilmiyoruz. Ama ciddiye alınması gereken bir kavram olduğu kesin. Çünkü yine internet üzerindeki arama kayıtlarına bakıldığında, sınavdan bir iki gün önce bu kelimeleri arayanların sayısında özellikle bazı kentlerde patlama olmuş. Niyedir, nicedir onu biz bilemeyiz…

ARAMADA 5 KAT ARTIŞ OLMUŞ!
Google arama trend raporlarında 27 Mart 2011 YGS sınavından önce grafiktede görüldüğü gibi sınav tarihinden önce “mod medyan” kelimesinin internette aratılmasında 5 katı bir artış olduğu ortaya çıkıyor.
Şimdi sizlere İzmirli bir liseli kız öğrenciden aldığım bilgiyi aktaracağım. Şüphelenme hakkını kullananlar herhalde değerlendirecektir, ama yandaşlara bir etkisi olmaz.

Önce herkesin bildiğini söyleyeyim; bazı cemaatler okulların dışında özellikle üniversite hazırlık dershanelerinde çok etkin bir paya sahip.

O dershanelerde sınavdan hemen bir gün önce çok önemli bir ders daha verilmiş. Öğrenciler son gün “sınavda çok işinize yarayacak bazı sistemleri anlatacağız” denilerek çağrılmış.
Dersin adı “Mod ve medyan.”

Öğrencinin anlattığı aynen şöyle: “Bizi cuma akşam üzeri apar topar çağırıp Mod ve Medyan anlattılar. Mod ve Medyan dediğimiz konu, sayıları küçükten büyüğe sıralama, sayı dizisindeki kimi özel terimleri bulma, dizideki en çok tekrar eden sayı vb. Bunun nereden çıktığını sorduğumuzda da (Sınavda işe yarayabilir, duyum aldık) dediler. O sırada bunun ne anlama geldiğini anlayamadım, ama sınavdan sonra durum ortaya çıktı. Demek ki bize şifreli yolla şifre olacağını söylemişler. Herhalde bilinen bazı isimlere bu şifre diye dolaylı yoldan şifre verildi.”

Can Ataklı – Vatan

 

11-Cemaatin dersanelerine giden öğrencilerin sınavlarının iyi geçmesi ve ”şu soru bizim deneme sınavında aynen çıkmıştı ”demeleri bir tesadüf mü ?

12-Mardin cezaevinde Fen Bilimleri testinde soruların cevap şıklarının olmaması büyük sıkıntı yaratmıştır.Sınav 2 saat geç başlamıştır.

13-Bu sene sınav sorularının çözümleri niçin sadece TRT’ye verilmiştir ? TRT’de bir dersane ile 250 bin liraya sponsorluk anlaşması yapmıştır.Program önü ve ortalarında alınan dershane reklamları hariç…Ertesi gün yayınlamak için de gazetelerden 170 bin lira istenmiştir.5 gazete bazı sponsorluklara bunları yayınlamıştır.Geçtiğimiz yıllarda tüm kanallar ve gazeteler yayınlayabiliyorlardı.

14-Soruları basan Meteksan yetkilileri 4 gün sonra çıkıp bir hata varsa biz yaptık diyerek topu ÖSYM’den neden almak istemişlerdir.Bu açıklamaya binaen ÖSYM’nin Tekstilci Başkanı ”Onların Acemilikleri,İşgüzarlıkları” diye olayı basitleştirebiliyor.

15-Henüz ne bir araştırma,inceleme ve hukuksal bir sonuç olmadığı halde Cumhurbaşkanının ”Ben tatmin oldum” açıklaması ne kadar doğrudur ve referans alınacak kadar yeterliliktedir ?

16-AKP Cephesi  &  Milli Eğitim Bakanı ile Yandaş Basının hemen olayı siyasidir’e çevirmesi ve bu olaydan zarar görmemeyi düşünerek açıklamalar yapması ne kadar vicdani bir tutumdur acaba ? Biraz izan’a davet ediyorum kendilerini.

17-Olay yargıya intikal etmiştir ancak hangi yargıya ? Akp’nin siyasallaştırdığı yargıya nasıl güvenelim ?

18-Öğrenciler Haziran sınavlarına hiç bir şekilde konsantre olamamakta ve ders çalışmak istememektedirler.

Nasıl istesinler ? Yıllardır binbir fedakarlıklarla ,emeklerle hazırlandıkları sınavda soruların hiç okunmadan ve çalışılmadan şifrelerle 40 soruda 10-20-25 -27-30 net yapılabilecek şekilde olmasını nasıl kabulleneceklerdir ?

1 sorunun bile yüzlerce kişiyi atlatabildiğini ve Geçen yıl  40 Matematik sorusunda Türkiye ortalaması 11.4, 40 Fen sorusunda ise 4.6.olduğunu hatırlatalım.

19-Yandaş basın ve cemaatin dersane uzmanlarına diyecek bir şeyimiz yok tamam da Vatan Gazetesinin Eğitim Yazarı Sadık Gültekin‘in işgüzarlığına ,canla başla iddiaları” traji-komik ” diye nitelendirerek itibarsızlaştırmaya çalışması aklıma tuhaf sorular getiriyor.(Zaten tarzını,tutumunu hiç sevmediğim biriydi,beni yanıltmadı)

20-Başta Abbas Güçlü olmak üzere sağduyulu,objektif eğitim yazarları ve uzmanları ile Kriptoloji uzmanları da iptal edilmesini istiyor.

YGS’deki servis iddiaları tüm uzmanlarca ‘Test edilip, onaylandı’. Şifre -Kripto- dalında en önemli isimlerden biri olan Doç. Dr. Melek Diker Yücel’in NTV’deki açıklamalarını izleyen herkes, abra kadabrayı artık kesinlikle kabul etmiştir. Doç. Yücel çok kibardı. Her şeyden önce objektif olduğunu ispatladı. Sonra da açıkladı; ‘Bazı katılımcılara büyük avantaj sağlandı. Maalesef, bu şartlar altında sınavın iptal edilmesi gerektiğini düşünüyorum’. Eğitime dayalı testlerin diğer ünlü isimlerinin aynı kanıya varan görüşlerini ise her gün ekranlarda izliyorsunuz. Aralarında sadece ‘Servis alanların yandaşları’ aksi yönde. Savunmalarını zaten fark ediyorsunuz. Yayından sonra mutlaka ‘Tövbe duası’nda bulunuyorlardır.

Burhan Ayeri – Akşam

21- Kızı sınava girmiş  mağdur bir veli ve bir eğitimci olarak ;

”BU SINAVIN ŞAİBELİ OLDUĞUNA İNANIYOR VE KESİNLİKLE İPTAL EDİLMESİNİ İSTİYORUM.HAZİRAN’DAKİ SINAVLAR ÇOK DAHA ADALETLİ BİR ŞEKİLDE – İNANMAK İSTİYORUM- YAPILARAK,SONUÇLARINA GÖRE YERLEŞTİRME YAPILMASINI İSTİYORUM.

UMARIM DANIŞTAY İPTAL EDER !!!!!!!!!!!!!

Bunlar da Abbas Güçlü’nün Soruları ;

İşte en çok merak edilenler?
Kafaları kurcalayan ve hâlâ cevabı bilinmeyen o kadar çok soru var ki, eminiz Ankara Cumhuriyet Savcılığı  tüm sorulara en kısa zamanda yanıt bulur. İşte o sorulardan bazıları:
–  ÖSYM neden sürekli çelişkili açıklamalar yapıyor? Bilgi eksikliğinden mi, acemilikten mi yoksa kasıtlı mı?
–  Basına verilen kopya önce tek kopya dendi sonra da görmeyen öğrenciler için de aynı kitapçığın kullanıldığı söylendi. Neden?
–  Cezaevinde cevap şıkları olmayan kitapçıklar neden gönderildi? Yedek kitapçıklarda da cevap şıklarının olmaması tesadüf müydü? Diğer salonlarda benzeri durum yaşandı mı?
–  ÖSYM’nin  internet sitesine, neden adayların sınavda kullandıkları kitapçıklar değil de sanal ortamdaki sorular konuldu?
–  ÖSYM’den yapılan ilk açıklamalarda adaylara verilen kitapçıklarda hem doğru şıkların hem de diğer şıkların yerlerinin değiştiği vurgulanmasına karşın, sıralı bir değişimin ortaya çıkması, tesadüf mü, bilgi eksikliği mi yoksa kasıtlı mıydı?
–  ÖSYM yetkililerinin “programlarımız bir yerde hatalı çalışmış” şeklindeki açıklaması ve başkanın acemilik, işgüzarlık olarak değerlendirdiği hatalar zincirini, adaylar yapsaydı faturası ne olurdu?
–  Basına verilen kitapçığın aynısının sınavda kendisine de verildiğini iddia eden adaylar var. Bu mümkün mü?
–  Sınavda uygulanan algoritmanın güvenirliği, daha önce test edildi mi?
–  “Afyon’da oturuyorum ve internette verilen kitapçık bana ait değil bundan eminim. Birçok gencin kendi kitapçığı değilmiş. Ben de dava açmayı düşünüyorum.” Bu yöndeki iddiaların doğruluk payı var mı?
–  “Başkan Demir’e göre, basına verilen kopya önemsiz bir yan ürün, asıl kitapçıklar master kitapçıktan türetildiği için sorun taşımıyor. Halbuki bu internete yüklenen kitapçıklardan anlaşıldığına göre sınavda kullanılan tüm kitapçıklar, basına verilen sorunlu kitapçıktan türetilmiş. Şıklar karıştırılmamış, çembersel olarak kaydırılmış. Bu nedenle şifresel sorun, kısmen de olsa tüm kitapçıklara aktarılmış” iddiasına neden cevap verilmiyor?
–  Böylesine basit bir şifreleme işlemine neden gereksinim duyulmuştur, kimin fikridir? Kim bu şifreleri koymuştur? Kimlerin bu şifreleme sisteminden haberi vardır?
–  Neden isme özel soru kitapçıklarının basılması gereği duyuldu? Böyle bir uygulama dünyada var mı?
–  Mod medyan ve benzeri şifreleme iddialarının, sınavdan önce,  ÖSYM’de geldiği Başkan Demir tarafından da teyit edildi? Bu iddialar dikkate alınarak, soru kitapçıkları üzerinde bir uygulama yapıldı mı?
–  Bu şifreleme işi ortaya çıkmamış olmasaydı, bundan sonraki sınavlarda da benzeri bir şifreleme aynen devam ettirilecek miydi?
–  Haziranda yapılan LYS  için daha profesyonel algoritmacılardan destek istendi mi?
–  Önceki yıllara göre çok zor olduğu iddi edilen kitapçıkların daha önemli bir kısmı okunmadığı halde 40’ta 40 yapan bin 400 adayın çıkması normal mi? 20 üzeri net yapan sayıları geçen yıllarla kıyaslandığında ortaya nasıl bir tablo çıkıyor?
–  Cumartesi günü hem ÖSYM Başkanı hem de Cumhurbaşkanı tarafından, tüm soru kitapçıkları ve cevap anahtarları internete yüklendi açıklaması, bilerek mi yapıldı yoksa her iki makam da yanıltıldı mı? Yanıltıldıysa kimler yanılttı?
– Olası bir yürütmeyi durdurma ve iptal gerçekleşirse, ÖSYM’nin B planı nedir?
Özetin özeti: ÖSYM yetkilileri ve devlet büyüklerimiz, savcılığın başlattığı soruşturma daha tamamlanmadan, neden birbirleriyle yarışırcasına “tatmin oldum” açıklaması yaptılar?..

Abbas Güçlü – Milliyet

Sınav iptal olur çünkü…

İşte 3 dayanılmaz gerekçe…

1) ÖSYM şablonu kabul etti

2) Şablonla sorular çözüldü

3) Kriptolog: Biri bile iptal nedeni

YGS’de yaşanan  şifre iddialarına her gün yeni açıklama yapılırken, ÖSYMYürütme Kurulu Üyesi Prof. Dr. Ensar Gül’ün, “Meteksan’da kitapçıklar basılırken, maalesef insan hatası yüzünden programın bir kısmı eksik çalışmış ve sistemhep aynı kalıp üzerinden kitapçık basmış; biz de yeni fark ettik şablon oluşmuş” açıklaması, sınavın kaderini yeni bir aşamaya getirdi.

‘SİSTEM HATALI’
ODTÜ Kriptoloji Bölümü Ana BilimDalı Başkanı Prof. Dr. Ersan Akyıldız “Şifreleme olduğu ortaya çıktı. Bu sistemin ürettiği bir yanlış, sınav iptali olmasın için yeterliydi” sözleriyle bu bilgiler ortaya çıkmasa bile sınavın iptal edilmesi gerektiğini savundu. Prof. Gül’ün de kabul ettiği “Z5Medyan” veya “Beşli Tekrar”, “Çember çevirme” olarak da isimlendirilen şablon uygulandığında doğru yanıtlara ulaşılması “sınavın iptali için iki neden de hazır” söylemlerini güçlendirdi.

YETKİLİLERDEN İTİRAF
Prof. Dr. Ensar Gül ve Prof. Dr. Ömer Pekşen, dünkü Radikal Gazetesi’nde yer alan açıklamalarında şablonun varlığını kabul ettiler. ÖSYMBaşkanı Prof. Dr. Ali Demir önceki günkü basın toplantısındaMeteksan tarafından yapılan hatayı sadece basına dağıtılan kitapcıkla sınırlı tutup, “acemilik işgüzarlık yapmışlar” diye açıklarken, Prof. Gül ve Prof. Pekşen, hatanın bütün sisteme yönelik olduğunu şu sözlerle açıkladı:

‘BİZ DE DÜN FARK ETTİK’
“Biz aylarca çalışarak bir programhazırladık. Çok da başarılı bir programaslında. AncakMeteksan’da kitapçıklar basılırken,Maalesef insan hatası yüzünden programın bir kısmı eksik çalışmış ve sistem hep aynı kalıp üzerinde kitapçık basmış. Bunu biz de dün gece (5 Nisan Salı) fark ettik.” Eğitimuzmanları bu açıklamaları ÖSYM’nin kendi hatasını kabullenişi olarak değerlendirdi. Eski YÖK Başkan Vekili İsa Eşme, ÖSYM’den gelen bu açıklamaya şu tepkiyi verdi: “Sınav için kullanılan bir algoritma olduğu kesin. Ancak yanlış. Algoritmada yanlış seçenekler rastgele dağıtılmamış. Bu sınavın iptali için birden fazla sebep var. Sınav yapıldığı gün 17 okulda kızların bir arada sınava girmesini kimse tesadüf olarak açıklayamaz.”

‘SUÇ ATIYORLAR’
Eşme, sözlerini şöyle tamamladı: “Tümsuçu birMeteksan çalışanının üzerine atıp bundan sonra internet üzerinden sınav yapacağız diyorlar. Normal sınavı beceremeyen bir kurum internet üzerinden nasıl güvenilir bir sınav gerçekleştirebilir. Bu başkanla bu iş yürümez.”

Kriptolog Prof: Kesinlikle iptal olmalı
ODTÜ Kriptoloji Bölümü Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Ersan Akyıldız ÖSYM’nin açıklaması sonrasında Habertürk’e yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Basına verilen kitapçıkta şifreleme olduğu ortaya çıktı. Sonuçta bu kitapçığı bu sistem üretti. Bu sistemin ürettiği bir yanlış, sınav iptali olmasın için yeterliydi. Şimdi yenileri ekleniyor. İddia edilen şablon kopya ise blok kripto şifreleme  konusu içine girer. 1 milyon 700 bin kitapcıktan kriptoloji adına bir çok veri çıkarabilirsiniz. Kriptoloji alanına giren tek bir şifreleme veya şablonun var olması her şeyi kanıtlamaya yeter. Sistem böyle bir çıktı verdiyse bozuktur.”

* Kriptoloji: Gizli yazılar, şifreli belgeler bilimi veya incelemesi.

Gazetehabertürk

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

 
%d blogcu bunu beğendi: